Истината ни прави свободни

петък, 9 август 2013 г.

Дисертацията на доктора по богословие Й.Цонев била на ниво, с оглед да не прати биячите си, се налага да си посипя главата с пепел, ето, правя го!

Като сериозна медия - блогът ми е именно една такава медия - съм длъжен да давам думата на "засегнатите". Ето, оня ден се отнесох подигравателно към нашия нов доктор по богословие, политикът Йордан Цонев (известен повече с прякора си Данчо Ментата), а днес получих опровергаващо мнението ми писмо, в което се твърди, че дисертацията му била на ниво (!), а също така се намеква, че за такива писания като моите нищо чудно един ден някой да ми прати биячи, които да ми строшат главата! Няма значение кой ми пише това писмо, познавам този човек и дори го уважавам, той от най-приятелски чувства към мен ме предупреждава; ето неговото писмо, което публикувам - като съм премахнал само ония пасажи, които могат да разкрият самоличността на неговия автор:

Ангеле, здравей, стари приятелю!

Държа да знаеш, че си написал в блога си НЕВЕРНИ НЕЩА! Например без да познаваш дисертацията на д-р Йордан Цонев си се отнесъл с пренебрежение и присмех към човека. Дисертацията му е твърде добра - за да бъде осмивана в политически вестничета. Моля, направи си изводи! Лично съм чел дисертацията, направих дори положително становище за предварителната защита.

Тъй като си философ - пази се от недоказани твърдения! Ама нали ти казвам - от тази пуста политика и от злободневието си патиш. Спри се, приятелю! После ако някъде ти теглят боя - поне в тоя случай да знаеш, че си го заслужил.

Казвам ти отговорно: ДИСЕРТАЦИЯТА НА ЙОРДАН ЦОНЕВ Е НА НИВО!

Сърдечни поздрави, Бъди живо-здраво: ...

Ето какво отвърнах на моя човек, ето какво писмо му написах; нека този мой отговор, както и горната публикация на писмото, изтъкващо постиженията на г-н Цонев в сферата на богословието, да се възприемат като специфична форма на опровержение на предишното ми становище за дисертацията му, което, да се надяваме, ще възпре евентуалните биячи, щото в момента съм в такова здравословно състояние, че едва ли бих понесъл един по-як бой; та ето писмото-отговор от моя страна:

Здравей, ..., приятелю!

Значи тоя доктор по богословие (да ме прости Господ!) смяташ, че може да прати биячите си, та да ме набият за това, че съм бил написал неверни неща за дисертацията му? :-) Ако такива са ни докторите по... богословие (!!!), то аз вече не знам какво да кажа! Ама то като гледам какви са ни епископите и митрополитите, та на нищо не мога вече да се учудя; имаш право, трябва да се пазя, че всичко може да очаква човек от такива!

Както и да е. Не ме интересува каква му е дисертацията. Факт е, че индивидът с новата докторска титла е едно политическо мекере. Факт е, че точно такъв човек да е доктор по теология (както и Сидеров да е магистър по... теология!) е нещо крайно скандално. Даваш ли си сметка в такъв случай в какво се е превърнала теологията ни, щом такива като изброените двама се подвизават в тази сфера? И, както казваш, дисертацията му била на ниво! Нека, радвам се, ама имам морални скрупули, които ми пречат да се възрадвам истински на тия нАучни постижения!

Аз обаче живея в демократична страна и имам правото да кажа какво мисля за него, за Цонев де, доктора по богословие. Нека, ако иска, да праща биячите си!

Жив и здрав бъди!

С приятелски поздрав: Ангел Грънчаров

Търсете по книжарниците книгата на философа Ангел Грънчаров ЕРОТИКА И СВОБОДА (с подзаглавие Практическа психология на пола, секса и любовта), 8.00 лв., изд. ИЗТОК-ЗАПАД, 2007 г., разм. 20/14 см., мека подвързия, ISBN 978-954-321-332-0, 168 стр. Една книга, създадена с цел да облекчи разбирането от младите хора на най-значими за живота проблеми, по които сме длъжни да имаме цялата достижима яснота. Всеки трябва да достигне до своята лична истина, без която трудно се живее, без която животът ни се превръща в абсурд.   Книгата ЕРОТИКА И СВОБОДА е написана за тия, които живеят с духа на новото, на завърналия се при себе си човешки живот и на свободата.

Няма коментари:

Абонамент за списание ИДЕИ