Тия, които следят епохалната поредица от публикации в този блог, свързани с моята т.н. "разпра" с директорката на ПГЕЕ-Пловдив г-жа Стоянка Анастасова, знаят добре, че госпожата до този момент, поне в публичното пространство, мълчеше най-упорито, което беше учудващо умна стратегия; това, разбира се, съвсем не можеше да се каже за нейните непублични, сиреч, потайни, задкулисни действия. Знаменателно е, че снощи г-жа Анастасова проговори, и то съвсем публично! Имам, разполагам с чудесен запис на крайно показателен неин диалог с бивши ученици на ръководеното от нея (от две години) училище. И го публикувам по-долу, този запис говори много! Стана всичко ето как.
Аз снощи, в късната нощ, понеже твърде много обичам споровете, влязох дискусия с някакъв бивш възпитаник на училището, както той се представяше; това се случи на Фейсбук-страницата на ПГЕЕ-Пловдив; после в един момент се присъедини друг такъв възпитаник. Разговаряхме си, поспорихме хубаво, аз отделно ще публикувам целия този разговор, щото и той много говори и показва. Към края на разговора, съвсем ненадейно, се появи самата г-жа Анастасова и се включи в разговора; понеже бях решил вече да се оттеглям - все пак аз съм човек в отпуск по болест и трябва да си лягам по-рано - аз изключих компютъра, като си взех сбогом с компанията, въпреки че все пак вметнах нещичко, с което да добавя малко масълце за разгарянето на разговора.
Ето тази сутрин влизам и установявам нещо наистина възхитително: г-жа Анастасова си е поговорила с бившите ученици ей-така, дето се казва "от сърце", казала си е онова, което й е на сърцето! С нетърпение предлагам на любознателната публика този фрагмент от разговора (той може все още да се прочете на фейсбук-страницата на гимназията), призовавам ранобудните, които ще попаднат на този текст, да отидат там и да прочетат, да се убедят с очите си, че наистина има такъв разговор, щото съм убеден, че след тази моя публикация той ще изчезне, ако не изцяло, то поне репликите от страна на уважаемата г-жа директорка непременно ще изчезнат; та да ми бъдат свидетели тия хора, че наистина е имало такъв разговор, т.е. че не съм си го измислил аз самия. Просто се старая, правя възможното, както се убеждавате, за да не изчезне този наистина възхитителен шедьовър! Ето сега и въпросния запис; значи ние сме си говорили доста, в един момент идва директорката, въздъхва и произнася ето тия думи, с които именно и започва толкова умилителния сърдечен разговор в късдната нощна доба, предразполагаща към изявяване и изповядване на всички най-дълбинни сърдечни тайни:
Tanya Anastasova каза: Интересна "философска" дискусия! :)
Ангел Грънчаров каза: Аз никога не губя спорове, момчета, винаги печеля споровете, може би и затова ми имате зъб, но трябва да знаете едно: спорът се печели само с мисъл и с аргументи, не с нещо друго, не с наглост, не с лъжи, само истината има значение, това поне да бяхте научили от мен, щяхте да имате огромни предимства в живота; но ето, пак ви преподадох един урок, тъй че ми благодарете и ме оставете да спя, че аз съм стар човек и имам нужда от сън... Лека нощ!
Dimitar Petkanski каза: А, г-жо Анастасова, здравейте, как сте?! Извинете ни, че трябваше да ви направим свидетел на тази грозна мерзост и душевна низост.
Ангел Грънчаров каза: Я, г-н Петкански все пак осъзна мерзостта и низостта, която си позволи тази вечер, бравос! :-) Ако осъзнае обаче и това, че да се подмазваш също е проява на низост и мерзост, тогава ще призная напредъка му :-)
Dimitar Petkanski каза: Досега бях учтив!
Ангел Грънчаров каза: И ще му пиша още една 6-ца :-)
Tanya Anastasova каза: Моля, няма защо! Бъдете щастливи! :)
Dimitar Petkanski каза: Когато обаче поздравявам учител заслужил уважението ми, моля "дръжте си езика зад зъбите". С подобни злобни подмятания не се печелят спорове. Философе!
Жоро В. каза: Като бивш възпитаник на уважаваното от мен Средно учебно заведение, сиреч ПГЕЕ, ме е срам да ставам свидетел на дискусии от подобно естество във социалната мрежа на нашето поколение. Мисля, че тази група е създадена, за да бъде от полза на учениците и на всеки, който е имал през живота си допир до ПГЕЕ, а не за да се развихрят подобни спорове.
Доколкото скромната ми но мисля нелоша памет ми служи все още доста добре си спомням, че като малки ни учехте да бъдем достойни граждани на обществото, в което живеем. Казвам това, защото смятам, че какъвто и вид дразги и взаимоотношения да има между преподавателите и ръководството на гимназията да има би трябвало да има доста по-цивилизовани, нормативно утвърдени методи за тяхното разрешаване и не смятам че "Спамът" във фейсбук е един от тях. С писането на подобни ГЛУПОСТИ на стената на групата на училището единственото, което се постига е да се наруши авторитета му.
За мое лично щастие съм доволен, че не съм бил ПОДЛАГАН на часовете на г-н Грънчаров, но за сметка на това познавам г-жа Анастасова и съм убеден, че спорът какъвто и да е той може да бъде разрешен на досто по-високо интелектуално и морално ниво. За да не бъда цитиран и обиждан по-късно искам да спомена, че не смятам, че нивото на г-н Грънчаров е по-ниско, но не смятам методите му за изказване в публичното пространство за героизъм, и като цяло не ми харесват.
МОЛЯ ВИ да се замислите за това, което вършите и също така ВИ МОЛЯ да се държите като възрастни, отговорни и извисени морално хора и да не се налага да четем повече излияния. Не искам да ме е срам, че съм учил в ПГЕЕ... искам да се гордея. За съжаление това не зависи единствено от успехите на учениците, но и от вас преподавателите и ръководството. Моля ви. Накарайте ни да се гордеем че сме завършили ТЕТ-а!
Tanya Anastasova каза: Браво! Много е хубаво, когато учениците надминат своите учители по мъдрост! Това означава, че сме изпълнили мисията си! Да, вие не заслужавате това, което г-н Грънчаров "излива" в публичното пространство за училището, в което сте учили, защото то не е вярно!!! Елате, вижте, сравнете и ще се убедите сами, в това, което казвам!!! Радвам се, че имаме такива достойни възпитаници! :)
Dimitar Petkanski каза: Happy End!
Yasen Trahnov каза: Хм, само на мен ли ми прави впечатление, че всички "лъжат" точно за едно и също нещо? Разбирам да е един или двама, но май са повечко, тези които са убедени, че Грънчаров си пробутва политическите виждания по време на учебните занятия. Аз имам същите спомени.
А по-назад в постовете имаше интересен коментар на Грънчаров, че не губел спорове - Това кой ви го каза? Наистина в час е лесно, държите и хляба и ножа. Който има различно мнение и не рецитира като папагал - просто не получава шестица. Пробвал съм го лично! ;“)
Дискусията е наистина полезна, вижда се как същият господин раздува, най-малкото дори обвинение, до невероятни размери. Чудя се как темата не е обявена за политическо гонение, например! ;)
Грънчаров - часовете ти са пълна боза! Избухванията ти на тема анти-комунизъм нямат място в тях. Нито пък религиозните ти виждания.
Ако не искаш да слушаш критика по свой адрес - защо изобщо водиш дискусии тук? Така си се представил, така сме те запомнили.
М/у другото, като ще се кланяш на някой известен американец, харесай си поне някой филантроп. Джобс не е сред тях! ;)
Tanya Anastasova каза: Странно! Г-н Грънчаров твърди, че не е говорил за политика в часовете си, а неговите ученици си спомнят друго!!! С много странни неща е изпълнен животът! :)
Димитър Кехайов-Кмета каза: Значи не знам за какво се карат господина по Филосовия и Госпожата по БЕЛ и аз не искам да вземам страна, но и аз имам спомени за спорове в часовете на господин Грънчаров относно политиката...
Tanya Anastasova каза: Не се караме! Дискутираме! А вие си спомняте, няма лошо! Спомените от училището са най-трайни!!!
Димитър Кехайов-Кмета каза: Аз даже мога да си го пресъздам като разговор помня го ... Часът завърши с думите на господин Грънчаров : "Никога не съм писал 6-ца на човек, който толкова много да обича Путин!", и все пак много интересни дискусии водите...
Така, това си е казала снощи уважаемата г-жа директорка с неколцината бивши възпитаници на гимназията; интересно е, че с нейната поява в дискусията значително се увеличават ония възпитаници, които "са крайно възмутени" от моите часове, от моите преподавателски методи и пр., което намеква, че нищо чудно г-жа Анастасова лично да е организирала пристигането им в тази група точно в този момент. И, както сами забелязвате, те, тия "бивши възпитаници", вече в нейно присъствие са насърчени от репликите й да покритикуват мен, нейния колега, което, както и да го погледнем, вече е твърде "етично"; изтъквам този момент, щото г-жа директорката не пропуска да се представи публично като върл защитник на етиката и морала, да демонстрира своята чрезвичайна етичност. Сами съдете що за представи за етичност има уважаемата г-жа директорка. Аз до този момент, добре знаейки, че тя прави всичко, което е по силите й, за да настройва ученици срещу мен, и то сега, докато още съм им преподавател, за жалост нямах възможност да го докажа (нима някой ученик ще посмее да свидетелства за манипулациите и внушенията от страна на всемогъщата г-жа директорка?!), но ето че сега, в този нощен разговор, г-жа директорката е проявила невнимание, увлякла се е, изляла си е, тъй да се рече, душата, което на мен пък ми дава толкова важното доказателство.
Разбира се, няма да пропусна шанса да запозная висшестоящите инстанции доказателството за това как г-жа директорката настройва ученици срещу преподавател по философия, как сърдечно ме обявява за "лъжец" и прочие. Прочее, това, че двама или трима ученичи, представящи се като "възмутени бивши възпитаници на гимназията", могат да си пишат и да говорят каквото си искат в интернет, включително и срещу свой бивш преподавател, но е недопустимо един ръководител на училище да влиза в такъв род разговори, да поддаква, публично да взема страната на въпросните "възмутени ученици" срещу съответния учител, да го укорява, да му приписва морално укоримо поведение, т.е., другояче казано, да работи срещу интересите на самата институция (да не говорим за това, че по тоя недупостим аморален начин работи и срещу интересите на общочовешкия морал!), понеже аз може да съм всякакъв, но докато съм учител в това училище, независимо от разминаванията ми с неговата директорка по много въпроси, също съм законен представител на самата институция, който, според убежденията си, се старае да работи за изпълнението на нейната образователна и възпитателна мисия, за повдигането на нейния имидж и т.н.
А ето че директорката - и то, отбележете, на едно образователно-възпитателно учреждение! - си позволява публично да укорява един учител от училището и да го дискредитира по недопустим начин, да настройва учениците срещу него, да издава личното си отношение и неприязън, което е съвсем недопустимо, да не говорим, че се разминава с всички норми на човешкия морал! Толкоз мога да кажа засега по случая, нека всеки сам да преценява, според убеждението си, с какъв човек си имам работа. Не ща повече да коментирам, но не се въздържах, понеже, признавам си, съм истински удивен, че госпожа директорката си е позволила такъв един невероятен гаф, който, прочее, може много да й коства - стига да живеехме в нормална държава. Друг, допълнително усложняващ казуса момент е това, че въпросните "възмутени възпитаници на училището" имат, както забелязвате, нескривани политически по характер претенции към моето преподаване, а пък солидарността на г-жа директорката с тях по същество представлява публично заемане от нейна страна на политическа позиция, което вече е съвсем недопустимо - понеже тази страница на училището се посещева преди всичко от сегашни, а не бивши ученици на училището! Но на г-жа директорката Анастасова не й пука от това, дори си позволява да остави след себе си запис, документиращ нарушението на закона за деполитизираност на училището, което пък показва, че назначената от управлението на ГЕРБ директорка, както и подобава за представителите на мутренската власт, съвсем се е самозабравила - и се смята за недосегаема от какъвто и да е закон. Това вече е пък крещящ скандал, не зная вече как да го категоризирам!
Тъй че имам една молба към тия, които искат да помогнат за разнищването на казуса, документиращ фрапантното нарушение на закона от г-жа директорката: моля, идете на съответната страница, вижте какво е написала г-жа директорката, сравнете го с препубликацията тук, в моя блог, и ако имате нужната смелост и доблест, заявете, че сте готови да свидетелствате, ако се наложи дори и пред съда, че няма разминаване. Този съвет ми даде току-що моя адвокат. Ако има такива непримирими към нарушението на закона хора и граждани, моля да ми се обадят на имейла, за да обсъдим подробностите.
Най-вероятно ще се наложи в писмен вид и с подпис да ми представят екземпляр от своите свидетелски показания, които аз пък да представя на адвоката си. Това е важно, щото моята теза, че г-жа директорката ме подлага на политически мотивирана репресия и терор с оглед уволнението ми, с горния разговор се потвърждава бляскаво!
И тъй, хубав ден ви желая! Нека да се стараем във всеки един наш ден да бъдем най-страстни привърженици на истина, морала и на правото също, защото виждате докъде сме я докарали, щом си позволяваме лукса да нехаем когато по най-фрапантен начин се нарушават тия "лигавщини на западната цивилизация", в чиито темели, ще си позволя да го кажа за сведение на г-жа директорката, стои уважението към достойнството и личността на всеки един човек, дори и на набедените за "врагове на човечеството"...
Търсете по книжарниците книгата на философа Ангел Грънчаров ЕРОТИКА И СВОБОДА (с подзаглавие Практическа психология на пола, секса и любовта), 8.00 ЛВ., изд. ИЗТОК-ЗАПАД, 2007 г., разм. 20/14 см., мека подвързия, ISBN 978-954-321-332-0, 168 стр. Една книга, създадена с цел да облекчи разбирането от младите хора на най-значими за живота проблеми, по които сме длъжни да имаме цялата достижима яснота. Всеки трябва да достигне до своята лична истина, без която трудно се живее, без която животът ни се превръща в абсурд.
Книгата ЕРОТИКА И СВОБОДА е написана за тия, които живеят с духа на новото, на завърналия се при себе си човешки живот и на свободата.
Книгата ЕРОТИКА И СВОБОДА е написана за тия, които живеят с духа на новото, на завърналия се при себе си човешки живот и на свободата.
6 коментара:
Тази дискусия е очевадно режисирана, и то с подготвени реплики. Дори да приемем правотата на директорката, което до момента не е изяснено, тя е в абсолютен конфликт на интереси, като се опитва да реши един административен проблем извън самото училище. Защо е било нужно това? От чисто човешка гледна точка директорката не е трябвало да взема страна, когато става дума за човек в отпуск по болест.
Васик
А на кого да изпратя, в писмен вид и с подпис, моите свидетелски показания, че г-н Грънчаров нарушава етиката в учебните си часове, и на сила налага своите политически виждания?
хахах!!!! Г-н Грънчаров е в някакъв страшен филм... ма той май винаги си е бил в такъв. И да, смея да твъдя, че " г-на" наистина налага религиозните и политическите си възгледи в час? Като пример мога да дам 2-ката ми при него за отговора ми, че няма господ! Този отговор ми трябвало да породи дискуския ( които бяха често насърчвани от уважаемия " г-н ", но явно не му се понрави и трябваше да напише поучителна оценка. Нищо де аз не се сърдя. тогава не ми пукаше за Вашето мнение, сега също!
В противоречие с всякакви морални принципи е директор да взема страна пред ученици относно качествата на действащ учител. Цитатите показват, че директорката взема страна и насърчава хвърлянето на недоказани твърдения от страна на хора, които дори в момента не са ученици. Прави се, че не знае за какво се говори в часовете по философия, след като сама се е натискала там да седи и да слухти месеци наред. Повече от ясно е, че директорката се възползва от високата си позиция, за да повлияе преценката на ученици, които също четат дискусията, но без да вземат думата, или т.нар. луркери в интернет пространството. Освен всичко друго, директорката и сама е учител, който настройва учениците срещу друг учител - очевидно за да демонстрира колегиалната си етика, след като показа нагледно професионалните си етични принципи, които се изразяват в злоупотреба с все още изграждащия се мироглед на учениците. Ако работите в завод и директорът на завода ви "намекне дискретно", че трябва да обядвате не в едното, а в другото кафене, което случайно се държи от неговата собствена съпруга, това не е ли злоупотреба със служебно положение? Тогава защо да приемаме за морално безразлично поведението на директорката, която с "хитри" въпроси насочва дискусията към резултата, който сама не е успяла да постигне по официалния, легалния административен ред, а за сметка на това се промъква в съзнанието на непълнолетните по втория начин? Въобще това, че е директор, означава ли, че може да се намесва във всяка интернет дискусия по такъв дърварски начин? Смятате ли, че всеки родител ще се съгласи детето му да чете в интернет злобни подмятания на директора към негов подчинен? Откъде накъде? Нима директорката не получава заплата именно, за да решава подобни проблеми в рамките на училищния правилник? Защо тогава трябва да четем нейните бележки и в интернет?
Васик
Благодаря ВАСИК,
за точните Ви, проникновени, истинни,правилно ангажирани, какво казвам - за прекрасните Ви, умни и за чудесните Ви коментари!
Искрено съм трогнат, като, че ли
съм толкова точно, правилно и
проникновено защитен аз самия, а не учителя-философ Ангел Грънчаров, от явното, от очевидното и от очеизваждащото дискриминационно отношение на директорката Стоянка Анастасова
към него.
Благодаря Ви, че съществувате!
Гордея се, че в България има
истински интелигенти, като Вас.
Дълбок поклон и уважение.
Бъдете жив и здрав.
16.11.2012г. Владимир
А кой родител би искал да чете злобните коментари на учителю Грънчаров към бивши и текущи ученици ?
Публикуване на коментар