Истината ни прави свободни

сряда, 29 август 2012 г.

Идиот и мухльо ли е оня, който прави добро заради самото добро - и не чака нищо в замяна?

По повод на публикувана във Фейсбук мисъл на Николо Макиавели, именно мисълта "С добри дела можеш да си навлечеш същата ненавист, както и с лоши" (която аз представих на страницата си с кратка бележчица, именно с тази: "Направи добро, та да ядеш... л...о! - го е казал нашият мъдър народ...) се отпочна кратка дискусия по немаловажен според мен въпрос, по която е интересно да се чуят как мислят и други хора; призовавам ги да реагират; а ето сега-засега нейното начало:

Аз викам да пренапишем Библията с нови притчи да се вселим в умовете на разделените и завладени хора... това е начинът, иначе няма как... директното убеждение води до омраза... затова са измислени приказките да лансират истини по интересен нечин... това е като съвет от мен... (Iv Veli)

Iv Veli, Библията не може да се пренапише, а и мъдростта на нейните притчи с нищо не може да бъде надмината. Ницше навремето се е опитал да пише "ново евангелие", е, написал е своя Заратустра, но да има много здраве от мен, мъдростта му не може да се мери с Христовата - по силата на духовното влияние върху душите... човешката мъдрост не може да надмине никога Боговдъхновената, това поне е сигурно... прочее, и такива като Ницше, талантливи и гениални хора, са вдъхновени пак не от друг, а от Бог, тъй че... (Ангел Грънчаров)

Докато хората са достатъчно глупави да са като стадо овце вместо да използват мозъка си тези неща няма да се променят. CCCP и Фидел Кастро форевър е казала мъдрата българска баба. Аз сам станах свидетел на поведение тип овце на морето когато имаше фестивал и танцьорките бяха в началото на пристанището и един бус с Посейдон в него тръгна към края на пристанището за да обърне защото беше тясно в началото и хората го следваха точно като стадо овце, а после като се върна те продължиха да го следват. Логиката е отдавна забравено нещо в нашата родина и за това сме в това положение. (Ангел Лапавичев)

Аз пък мисля, че като направиш добро, то ти се връща! Задължително... (Zahari Srundev)

И във Вашите думи има голяма истина, г-н Srundev, така е. Но, от друга страна погледнато, не е съвсем така. :-) И е така, и не е така. Но погледнато най-глобално, сте съвсем прав. Голяма работа, че някой те бил мразил че си бил направил добро, важното е, че си го направил - и в крайна сметка стореното добро непременно ще ти се върне. Тъй че, да правим добро, и да не мислим за последиците... щото доброто е самата ценност, то е нещото, дето трябва да ни вдъхновява.

Всъщност, доброто свидетелства за това, че е направено от добър човек. А, както и да го погледнем, общо взето добрите хора така или иначе сме мнозинство. Може да сме всякакви, може да сме и наивници, но сме повече. Щом светът не отива съвсем по дяволите, значи доброто в него надделява над злото, а добрите хора - над злите.

Това именно и прави живота възможен. Но да спра дотук, че нещо много се разфилософствах тая сутрин... (Ангел Грънчаров)

Прочее, да добавя още нещичко: много популярна е и една друга мисъл в тази връзка, именно изказването "Няма ненаказано добро!" - и някои много се впечатляват от него. На мен лично ще ми е интересно да чуя и други хора как мислят по повдигнатите проблеми, да направим една дискусийка, стига с тази политика, да спрем за малко с нея, има други, не по-малко важни неща, напротив, значително по-важни.

Става дума за съвсем човешките неща, какви сме, какви следва да бъдем, защо си заслужава да искаме да бъдем такива и прочие. Именно тия въпроси са най-важните, нищо че постоянно биват подценявани.

Та ми се ще по тия проблеми да формулирам следния въпрос, който според мен обобщава всичко: Идиот и мулхьо ли е оня, който прави добро заради самото добро - и не чака нищо в замяна? Как мислите? (Ангел Грънчаров)


Търсете по книжарниците книгата на философа Ангел Грънчаров БЪЛГАРСКАТА ДУША И СЪДБА (с подзаглавие Идеи към нашата философия на живота, историята и съвременността), , 12.00 лв., изд. ИЗТОК-ЗАПАД, 2007 г., разм. 20/14 см., мека подвързия, ISBN 978-954-321-375-7, 354 стр. Книгата е новаторски опит за по-цялостно представяне и описание на битуващите в нашето съзнание исторически и "народопсихологични" комплекси, които определят и нашите реакции спрямо съвременните реалности на живота ни.

Авторът търси смисъла, който се крие в случващото се с нас самите, изхождайки от предпоставката, че ясното съзнание за това какви сме като индивиди и като нация е основа на така необходимата ни промяна към по-добро. А този е залогът за бъдещия ни просперитет.

1 коментар:

Анонимен каза...

"Румка мамо,кажи ми сине,ти знаеш,на никого лошо несъм помислила,защо на мен така сине"
Постоянно повтарям тези последни думи на Майче Санда.Да тя на никого не е помислила лошо,Тя неможеше да помисли лошо (да помисли лошо някому,камо ли да направи).Когато да ме роди е казала на доктора "Докторе,Аз ако трябва да умра,детето трябва да се роди на всяка цена".Няма никой ,който да може да каже едно нещо което Майче Санда да е навредила някому.Никой неможе да каже едно нещо с което АЗЪ да съм навредил някому.Тя Майче Санда беше убита бавно и по особено,нечувано жесток и мъчителен начин.АЗЪ съм жив единствено по Божия воля,състоянието ми е такова,че никой в това мое състояние няма никакъв шанс (нула) да уживее повече от един ден.Зарязан съм от всички,абсолютно всички,защото на никого несъм направил нищо лошо,напротив само добро,много,много добро.
Зарязън съм,но не от тези който ми правеха и продължават да ми правят зло,те неме оставят докато не видят как бивам затрупван с пръст в гроба.Заради ИСТИНАТА.В България този който прави добро и казва Истината,Цялата Истина На Глас с Изправена глава,дори кокато е премазан от всички,пак Казва Истината до последен дъх,не получава милост от никой.Такъв е моят случай,случаят на АЗЪ Румен БЪрцов,когото Бог даде на Майче Му Санда да роди за да каже Истината на падналите право в очи без страх от тях.АЗЪ това правя,Бог слушам и Му се подчинявам,няма никой простосмъртен грешник който да е способен,независимо с какви богатства,сили,оръжия или каквото и да било друго съществуващо създадено от простосмъртни,в това число и от тези дето са решили,че са разгадали Божията тайна и са решили,че ще Го заместят.АзЪ ЗНАМ,Бог така дал ми да знам,само на мен,това което никой не знае.Бог не дава да знаеш без да си издържал изпитите Му.АЗЪ знам ,не само защо което било,но и защо което ще бъде.А вие всички пълзящи,дето поклонили сте се не на Бог а на най грешните и поради това слепи и глухи сте за Истината,Божията Истина,която Бог решава как да се каже,не някакви си "естети" много съгрешили простосмъртни.Бог решава Еднолично "къде,как,кога,кого".
Който неможе да издържи Истината,неиздържал е Изпита,Божият Изпит,значи грешен много е и слаб,и....Зада получиш Божията доброта,трябва да давш,не да вземаш живота на тебеподобният (Ближният).
"Човек не бива да преследва цели, които са лесно осъществими, а трябва да развие инстинкт за онова, което е едва постижимо чрез най-голямото усилие, на което е способен.Човек започва да живее тогава, когато може да живее извън себе си."-Алберт Айнщайн

Румен Бърцов и несъм луд,когато си умствено в невъзможност да знаеш за жирафа пред очите ти ,неможе да казваш луд на този дето може.Азъ мога много повече от невъзможното.

Абонамент за списание ИДЕИ