Истината ни прави свободни

неделя, 23 септември 2012 г.

Свързват ме предимно с "несъществуващия" духовен свят, една голяма чест за мен, за която обаче едва ли съм толкова достоен

Получих снощи любопитно писмо. Публикувам го по-долу заедно с моя отговор към неизвестния адресат понеже ми се струва, че тия документи може да представляват известна, така да се рече, обществена, пък и, защо не, културна значимост, да бъдат знак за нешето болнаво време; а че тия неща имат богат психологически смисъл - това, естествено, е без съмнение; ето, уверете се сами:


Смятам, че Вие сте един от ценните кадри в това училище и името Ви следва да фигурира на сайта. Може би е просто пропуск, на който ръководството трябва да обърне внимание. Поздрави!

П.С: Изключително ми хареса и подкрепям идеята ПГЕЕ да се казва "Стив Джобс". Мисля, че по въпроса може да се направи още нещо, а и гражданите сме готови да помогнем с каквото можем. Успех!

А ето сега и моя отговор:

Здравейте, благодаря Ви за писмото и за интересната информация! Аз не знаех това, че на страницата на персонала на ПГЕЕ-Пловдив липсва отдел ФИЛОСОФИЯ, респективно и моето име. Едва ли е безобиден пропуск, едва ли е само поради недоглеждане.

Не мога обаче да си обясня защо е така, коя е истинската причина. Имам предположение или допускам, че някои фактори явно смятат философията не само за несъществен, но дори и за несъществуващ учебен предмет, а мен лично ме възприемат, изглежда, като дух, отнасят се към мен като към не от този свят принадлежащ призрак - или като представител на някаква идеална, нематериална природа или субстанция. Това, че ме свързват предимно с "несъществуващия" духовен свят е голяма чест за мен, за която едва ли съм толкова достоен.

Радвам се, че подкрепяте предложението училището да има за патрон знаменитият Стив Джобс. Откакто подхвърлих тази идея съм станал и съм се превърнал, както сам се убеждавате, в нещо като "персона нон грата" в това училище. Предполагам щото посегнах на "светинята Ленин". Аз също смятам, че каузата Стив Джобс да замени Ленин съвсем не е загубена. Иска се обаче време някои глави да узреят за една така авангардна и направо безценна идея.

Желая Ви успехи!

С поздрав: Ангел Грънчаров




Търсете по книжарниците книгата на философа Ангел Грънчаров ЕРОТИКА И СВОБОДА (с подзаглавие Практическа психология на пола, секса и любовта), 8.00 ЛВ., изд. ИЗТОК-ЗАПАД, 2007 г., разм. 20/14 см., мека подвързия, ISBN 978-954-321-332-0, 168 стр. Една книга, създадена с цел да облекчи разбирането от младите хора на най-значими за живота проблеми, по които сме длъжни да имаме цялата достижима яснота. Всеки трябва да достигне до своята лична истина, без която трудно се живее, без която животът ни се превръща в абсурд.

Книгата ЕРОТИКА И СВОБОДА е написана за тия, които живеят с духа на новото, на завърналия се при себе си човешки живот и на свободата.

Няма коментари:

Абонамент за списание ИДЕИ