Истината ни прави свободни

петък, 5 септември 2014 г.

Вие по-драстично потвърждение на тезата за вездесъщия идиотизъм на училищните директори срещали ли сте?



Абсурдната, анахронична и агонизираща образователна система изпада във все по-отчайващ идиотизъм в усилията си да се защити и съхрани, въпреки всичко, въпреки дори повелите на здравия разум и смисъл; ето какъв "умен" мотив за забрана е измислил един попрестарал се директор на училище, чета го в ето тази силно озадачаваща нормално мислещия човек информация със заглавие Въвеждат нова забрана за учениците:

Забраняват на учениците използването на смартфони в училище

... Причина за въведената забрана са както кражбите на скъпите мобилни телефони, а и фактът, че всеки от преподавателите губи поне по пет минути от часа, в разпра с учениците със скъпи мобилни телефони, които по цял чяс стоят в нета. Освен всичко друго те създават комплекс на учениците, чиито родители не могат да си позволят подобна екстра и са им купили по-обикновени телефони.

В този ред на мисли Александров е категоричен, че не може да се създава равенство с униформите, а в същото време социалните различия да изпъкват чрез мобилните телефони.

Това пише в информацията. Вие по-голям идиотизъм срещали ли сте напоследък? Значи забраняваме... компютрите, забраняваме ползването на интернет от учениците в час със... сиромахомилски комуноидни "съображения" да не би някое дете да страда, че баща му не е могъл да му купи по-скъпо устройство; и затуй въвеждаме пълна унификация: всички ученици да бъдат в час с еднакви, с еднакво евтини устройства, с които да не могат да ползват интернет? (Ами въведете направо пълен комунизъм бе, ами забранете направо социалните различия бе, какво ви пречи, таваришчи - защо ще се церемоним толкова?!) И защо, моля ви се, да не ползват интернет скучаещите в час млади хора? Да не би за да не могат да изловят в грешка някоя самонадеяна даскалица-зубрачка - като набързо проверят поднесената от нея съмнителна (дез)информация? И предизвикат тъй нежелана дискусия! Ами по тази логика защо не вземете да забраните и четенето на книги, учениците само да четат учебници, но им забранете да четат друга, допълнителна литература! Забранете им също така и да се съмняват, да търсят, да мислят по време на час, щото какво е съмнението и удивлението (често и пред така многоликата даскалска глупост, пред претенцията за пълна непогрешимост на толкова много даскали!) ако не начало на познанието и на мисленето?!

Нямам думи вече! Та вие по-драстично потвърждение на тезата за вездесъщия идиотизъм на училищните директори срещали ли сте? Аз не съм срещал скоро, но ето, оказва се, винаги можем да бъдем приятно изненадани. Стараят се училищните директори в туй отношение, спор няма, напредват в това отношение най-вече, особено талантливи са, изглежда, в тази посока, изглежда специално са ги избирали по този показател - преди да им дадат пълната власт над многострадалните училищни общности!

Бъдете здрави, колеги, учители и ученици! Та да можете да понесете изстъпленията на така настъпателния и войнстващ идиотизъм на училищните директори, нашите така скъпи майки и бащи! Да живей системата на българското образование, най-напредничавата в идиотско отношение система в целия свят! Да живей модерна и свободолюбива България!

Ало, ученици, родители, учители, вие няма ли някак да реагирате като гледате как откровено се гаврят с вас бре? Ще си премълчите пак ли? Е, мълчете си, нека да се гарвят с вас щом така ви харесва. Проблемът си е изцяло ваш. Но ако нещичко направите все пак за да си защитите достонйството, може работите да почнат да се променят към по-добро, не мислите ли? Вие изобщо мислите ли за нещо, или тази способност за мислене ви се вижда... немодерна и ненужна? :-)

ДОПЪЛНЕНИЕ: Преди време забраниха... свободните часове, най-любимото нещо на учениците, именно да нямат час когато някой даскал отсъства. Тия свободни часове внасяха някакви елементи на живот в скучното училищно ежедневие, ала ето, забраниха тази свобода. Сега зараняват една друга свобода: младият човек да може да избяга (мисловно) от досадния час, от досадните приказки на даскалиците - като се вмъкне в тъй интригуващия и богат на живот интернет. Можеха да избират, дали да слушат даскалицата или да правят нещо друго, без да пречат на останалите, да, ама в училище не трябва да има никаква свобода, ето, училищните директори се сетиха да забранят мобилните устройства за ползване на интернет. И какво остава друго да забранят при това положение? Ами направо им забранете на учениците и да мислят за нещо друго в час, нали сте чували как скрогата даскалица обича да казва: "Ало, Стоянчо, гледам, че си се замислил нещо, ти не си тук, ало, върни се, къде изчезна?!". Абе забранете мисленето изобщо, сложете лозунги, че мисленето е вредно, та да се наредят най-сетне работите! Аз туй предлагам, другари! Няма да се церемоним повече с тая пуста и толкова коварна свобода я?!

Търсете по книжарниците книгата на философа Ангел Грънчаров БЪЛГАРСКАТА ДУША И СЪДБА (с подзаглавие Идеи към нашата философия на живота, историята и съвременността), , 12.00 лв., изд. ИЗТОК-ЗАПАД, 2007 г., разм. 20/14 см., мека подвързия, ISBN 978-954-321-375-7, 354 стр. Книгата е новаторски опит за по-цялостно представяне и описание на битуващите в нашето съзнание исторически и "народопсихологични" комплекси, които определят и нашите реакции спрямо съвременните реалности на живота ни. Авторът търси смисъла, който се крие в случващото се с нас самите, изхождайки от предпоставката, че ясното съзнание за това какви сме като индивиди и като нация е основа на така необходимата ни промяна към по-добро. А този е залогът за бъдещия ни просперитет.

Няма коментари:

Абонамент за списание ИДЕИ