Ангел Грънчаров
ИДЕИ
ЗА ЕДНА НОВА
ФИЛОСОФИЯ И СТРАТЕГИЯ
НА ОБРАЗОВАНИЕТО В БЪЛГАРИЯ
ИДЕИ
ЗА ЕДНА НОВА
ФИЛОСОФИЯ И СТРАТЕГИЯ
НА ОБРАЗОВАНИЕТО В БЪЛГАРИЯ
СЪДЪРЖАНИЕ:
Въведение
ГЛАВА ПЪРВА: СМИСЪЛЪТ
Българското образование се нуждае не от реформа, а от същностна духовна революция
Що е интелигентност?
Крайно време е да се осъзнае същностния смисъл на образованието
Псевдоученият (опит за портрет)
Раждането на самостоятелно мислещата, суверенна човешка личност
Има нещо много объркано в цялата образователна система…
За образованието (предизвикани размисли)
Без разбиране на базисните за просперитета на човека ценности животът ни неумолимо става най-жалък и окаян
Официален отговор от пресцентъра на МОМН
За Пловдивския университет… апокалипсисът започва!
ГЛАВА ВТОРА: ПЪТЯТ
Философски ненаучен манифест
Един вълнуващ епизод от моята младост
Философията като “локомотив” на реформата в образованието
Някои проблеми на преподаването на философията във висшите учебни заведения
Защо списание от рода на сп. ИДЕИ ни е съдбовно необходимо?
Издателската идея на списание ИДЕИ
Манифест на философското списание “ИДЕИ”
Как се пише и как се защищава дисертация у нас?
ГЛАВА ТРЕТА: СЪВЕСТ И БЕЗЧЕСТИЕ
Не наливайте ново вино във вехти мехове…
Академичният дух, идеята за университет и тяхната фалшификация у нас
Една моя статия за науката и за морала в научните общности у нас
България – страна-убийца на учители, на личностите с по-голям духовен потенциал и мащаб
Защо учениците не искат да учат, защо са готови да се занимават с всичко, но само не с учене?
Защо учениците ни са непослушни, защо младите сякаш са пощръклели?
Страшно е, защото кошмарът по-скоро е вътре в нас, в душите ни...
Центърът за развитие на личността HUMANUS
В канона на безличието
ГЛАВА ЧЕТВЪРТА: МЕТОДИТЕ
Как се преподава философия?
Дали някога ще спре агонията на българското образование?
Идеята и проектът за един “Център за развитие на личността”
За да разберем какво е образование трябва да изследваме в дълбочина цялостния смисъл на живота
Последен фалш
Кога ще атакуваме образователната бюрократична цитадела?
Нещо чисто и истинско, подобно на цвете, израсло върху бунището на посткомунистическата ни бездуховност
Наред с простащината и примитивизма днес в българската култура има безброй стойностни неща
ГЛАВА ПЕТА: ПОВРАТЪТ
Как се подигравахме с "гениалната мъдрост" на сифилистика Ленин
Декомунизацията в университета – кога?
Можем ли да разберем тайните на човешката мисъл?
Изкуството на мисълта
Основният порок на всички досегашни "епични реформи" е идейната и ценностна слепота
Повратът към свободната мисъл
Да говориш това, което мислиш
Аристотел-клуб
Смел радетел на истината и на свободата – и предвестник на ново, по-вдъхновяващо време
Влечение към духовното
ГЛАВА ШЕСТА: БЕЗНАДЕЖДНОСТ
Като родител чувствам безнадеждност и съжаление заради това, че моите деца ще трябва да минат през мелачката, наречена "образование"
Днешното училище у нас е перфектно действаща система за тотално насилие над личността
Наказан съм с "предупреждение за уволнение": подтикват ме да си взема шапката и да си ида
Образователната институция важно, гордо, величаво, непристъпно мълчи
Целите на училищното образование в България
За бездуховността
Въпросът е не защо държавата дава неадекватно образование, а защо въобще се опитва да дава образование!
За Бога, намерете начин да емигрирате!
ГЛАВА СЕДМА: ЦЕННОСТИТЕ
Ценностният вакуум в душите на младите
Дописка за една незначителна човешка и екзистенциална драма
Емоционални инвалиди ли сме вече?!
"Какво тук значи някаква си личност?!" още си вилнее със страшна сила в душите
Една чисто нашенска поучителна история…
Лечение на душите чрез философия
Свободна и жива общност от творчески мислещи хора
Една крайно скандална и кощунствена мисъл, свързана с нашата оценка на труда на учителите
Българското образование е в тежка криза от десетилетия, то е болно, неефективно, глупаво организирано
Темите от днешния зрелостен изпит по философия във Франция – моят граждански поглед
Излезе "Алманах по гражданско образование" от серията "Училище по демокрация"
ГЛАВА ОСМА: ЛИЧНОСТТА И ГРАЖДАНИНЪТ
Обезчовечеността на обществото ни се дължи на жестокия комунистически терор над личността
Хората жадуват за смисъл, а няма кой да им го даде
Честит празник и поклон вам, съвременни будители на непризнателното племе!
Една година от учителската стачка – защо ли никой не се сеща за нея?!
Агонията на българското образование е най-ужасното престъпление на калпавите ни управници
Личността винаги трябва да е водещото в живота ни
Гражданска акция: да спрем агонията на българското образование!
Истинският смисъл на образованието
Може ли всеки да се научи да мисли?
Такова безпардонно зло никога не е съществувало из българските простори
Религията в училище – не трябва да им позволим да се погаврят и с най-святото!
ГЛАВА ДЕВЕТА: СВОБОДА И БОРБА
Отчаян апел към българските учители: приятели, нямаме право да бягаме от дълга си!
Гражданска инициатива за оживяване на умъртвеното българско образование
Беден, болен, прост и унизен народ се управлява най-лесно...
Учителската стачка показа, че европейският поврат в душите ни вече е назрял
Лявата и дясната позиция спрямо учителската стачка
Как да поставим динамит в самата основа на олигархичния строй?
Ще им позволим ли да превърнат страната на розите в страна на склерозите?
Българските учители, нашите съвременни будители
Най-решаващ момент в битката за достойно бъдеще на нацията
Граждани, разберете: учителят-роб възпитава ученици-роби!!! Докога?!? Защо???
Тъжно слово за учителя
Учителстването като свещенодействие
Длъжни сме да помогнем на българския учител!
ГЛАВА ДЕСЕТА: ДОСТОЙНСТВОТО И УСПЕХЪТ
Борба за отвоюване на къшей човешко достойнство
Правителството "8:5:3" успя да настрои срещу себе си цялата нация
Какво се крие в българската душа?
Симптом за това че е възможно и като нация да се заемем с най-потребното
Аз съм щастлив че не живея в България...
Да отстояваме достойнството си докрай: за да не се опозорим завинаги!
Една почти невероятна, съвсем правдива и крайно възмутителна история
Строители на капитализма: инж. Венелин Паунов, блестящ мениджър в образованието
Способни ли сме на гражданско благородство?
Престъпление е да не подкрепим и да не насърчаваме учителите
Българското общество сякаш наистина е общество, съставено от подлеци…
Промяната в научната и в академичната сфери ще доведе до ескалация на провала
Най-коварен и тежък проблем пред нас самите сме си ние самите
Въведение
ГЛАВА ПЪРВА: СМИСЪЛЪТ
Българското образование се нуждае не от реформа, а от същностна духовна революция
Що е интелигентност?
Крайно време е да се осъзнае същностния смисъл на образованието
Псевдоученият (опит за портрет)
Раждането на самостоятелно мислещата, суверенна човешка личност
Има нещо много объркано в цялата образователна система…
За образованието (предизвикани размисли)
Без разбиране на базисните за просперитета на човека ценности животът ни неумолимо става най-жалък и окаян
Официален отговор от пресцентъра на МОМН
За Пловдивския университет… апокалипсисът започва!
ГЛАВА ВТОРА: ПЪТЯТ
Философски ненаучен манифест
Един вълнуващ епизод от моята младост
Философията като “локомотив” на реформата в образованието
Някои проблеми на преподаването на философията във висшите учебни заведения
Защо списание от рода на сп. ИДЕИ ни е съдбовно необходимо?
Издателската идея на списание ИДЕИ
Манифест на философското списание “ИДЕИ”
Как се пише и как се защищава дисертация у нас?
ГЛАВА ТРЕТА: СЪВЕСТ И БЕЗЧЕСТИЕ
Не наливайте ново вино във вехти мехове…
Академичният дух, идеята за университет и тяхната фалшификация у нас
Една моя статия за науката и за морала в научните общности у нас
България – страна-убийца на учители, на личностите с по-голям духовен потенциал и мащаб
Защо учениците не искат да учат, защо са готови да се занимават с всичко, но само не с учене?
Защо учениците ни са непослушни, защо младите сякаш са пощръклели?
Страшно е, защото кошмарът по-скоро е вътре в нас, в душите ни...
Центърът за развитие на личността HUMANUS
В канона на безличието
ГЛАВА ЧЕТВЪРТА: МЕТОДИТЕ
Как се преподава философия?
Дали някога ще спре агонията на българското образование?
Идеята и проектът за един “Център за развитие на личността”
За да разберем какво е образование трябва да изследваме в дълбочина цялостния смисъл на живота
Последен фалш
Кога ще атакуваме образователната бюрократична цитадела?
Нещо чисто и истинско, подобно на цвете, израсло върху бунището на посткомунистическата ни бездуховност
Наред с простащината и примитивизма днес в българската култура има безброй стойностни неща
ГЛАВА ПЕТА: ПОВРАТЪТ
Как се подигравахме с "гениалната мъдрост" на сифилистика Ленин
Декомунизацията в университета – кога?
Можем ли да разберем тайните на човешката мисъл?
Изкуството на мисълта
Основният порок на всички досегашни "епични реформи" е идейната и ценностна слепота
Повратът към свободната мисъл
Да говориш това, което мислиш
Аристотел-клуб
Смел радетел на истината и на свободата – и предвестник на ново, по-вдъхновяващо време
Влечение към духовното
ГЛАВА ШЕСТА: БЕЗНАДЕЖДНОСТ
Като родител чувствам безнадеждност и съжаление заради това, че моите деца ще трябва да минат през мелачката, наречена "образование"
Днешното училище у нас е перфектно действаща система за тотално насилие над личността
Наказан съм с "предупреждение за уволнение": подтикват ме да си взема шапката и да си ида
Образователната институция важно, гордо, величаво, непристъпно мълчи
Целите на училищното образование в България
За бездуховността
Въпросът е не защо държавата дава неадекватно образование, а защо въобще се опитва да дава образование!
За Бога, намерете начин да емигрирате!
ГЛАВА СЕДМА: ЦЕННОСТИТЕ
Ценностният вакуум в душите на младите
Дописка за една незначителна човешка и екзистенциална драма
Емоционални инвалиди ли сме вече?!
"Какво тук значи някаква си личност?!" още си вилнее със страшна сила в душите
Една чисто нашенска поучителна история…
Лечение на душите чрез философия
Свободна и жива общност от творчески мислещи хора
Една крайно скандална и кощунствена мисъл, свързана с нашата оценка на труда на учителите
Българското образование е в тежка криза от десетилетия, то е болно, неефективно, глупаво организирано
Темите от днешния зрелостен изпит по философия във Франция – моят граждански поглед
Излезе "Алманах по гражданско образование" от серията "Училище по демокрация"
ГЛАВА ОСМА: ЛИЧНОСТТА И ГРАЖДАНИНЪТ
Обезчовечеността на обществото ни се дължи на жестокия комунистически терор над личността
Хората жадуват за смисъл, а няма кой да им го даде
Честит празник и поклон вам, съвременни будители на непризнателното племе!
Една година от учителската стачка – защо ли никой не се сеща за нея?!
Агонията на българското образование е най-ужасното престъпление на калпавите ни управници
Личността винаги трябва да е водещото в живота ни
Гражданска акция: да спрем агонията на българското образование!
Истинският смисъл на образованието
Може ли всеки да се научи да мисли?
Такова безпардонно зло никога не е съществувало из българските простори
Религията в училище – не трябва да им позволим да се погаврят и с най-святото!
ГЛАВА ДЕВЕТА: СВОБОДА И БОРБА
Отчаян апел към българските учители: приятели, нямаме право да бягаме от дълга си!
Гражданска инициатива за оживяване на умъртвеното българско образование
Беден, болен, прост и унизен народ се управлява най-лесно...
Учителската стачка показа, че европейският поврат в душите ни вече е назрял
Лявата и дясната позиция спрямо учителската стачка
Как да поставим динамит в самата основа на олигархичния строй?
Ще им позволим ли да превърнат страната на розите в страна на склерозите?
Българските учители, нашите съвременни будители
Най-решаващ момент в битката за достойно бъдеще на нацията
Граждани, разберете: учителят-роб възпитава ученици-роби!!! Докога?!? Защо???
Тъжно слово за учителя
Учителстването като свещенодействие
Длъжни сме да помогнем на българския учител!
ГЛАВА ДЕСЕТА: ДОСТОЙНСТВОТО И УСПЕХЪТ
Борба за отвоюване на къшей човешко достойнство
Правителството "8:5:3" успя да настрои срещу себе си цялата нация
Какво се крие в българската душа?
Симптом за това че е възможно и като нация да се заемем с най-потребното
Аз съм щастлив че не живея в България...
Да отстояваме достойнството си докрай: за да не се опозорим завинаги!
Една почти невероятна, съвсем правдива и крайно възмутителна история
Строители на капитализма: инж. Венелин Паунов, блестящ мениджър в образованието
Способни ли сме на гражданско благородство?
Престъпление е да не подкрепим и да не насърчаваме учителите
Българското общество сякаш наистина е общество, съставено от подлеци…
Промяната в научната и в академичната сфери ще доведе до ескалация на провала
Най-коварен и тежък проблем пред нас самите сме си ние самите
Няма коментари:
Публикуване на коментар