С оглед на преподаването на психология в гимназиите преработих книгата - за да може да служи за учебно помагало по този учебен предмет. В този си вид новото издание ще бъде четвърто поред, а първото излезе през 1997 година в издателство ЛИК.
Понеже съм щедър човек, още снощи подарих на читателите онлайн-изданието на непубликуваната още книга: виж ПСИХОЛОГИЯ (учебно помагало). Правя всичко това понеже смятам, че книгите съществуват за да се четат, независимо в каква форма и под какъв вид, а пък аз лично комерсиален успех от книгите си не търся; ако търсех, нима щях да подаря това издание на евентуалните му читатели в електронен вид още преди да е пристигнала до печатницата?!
Също така ми се иска учениците от гимназиалните класове от цялата страна да имат съвсем безплатен достъп до това учебно помагало. С това давам пример на авторите на другите учебници, по които учат нашите ученици и дори си позволявам дори апелирам към тях: не бъдете толкова комерсиални, стига сте ламтели за пари, майната им на парите, подарете и вие учебниците си в електронен вид на учениците! Много ми е интересно дали някой от многолюдното съсловие на автори на учебници ще се вслуша в този апел и дали ще има смелостта и достойнството да стори това, към което ги призовавам. Министерството пък имало намерение тепърва да прави "електронни учебници"; е, изостанали са, аз всички мои учебници съм ги сложил в електронен вид в интернет още преди 6 години!
Това е в общи линии. Дано горното не прозвучи нескромно, но пък ми се иска да провокирам по някакъв начин мухлясалата система за издаване на учебници у нас, която, както е известно, е така устроена, че произвежда само също толкова мухлясали и неподходящи за ползване учебници. Знайно е, че тази система съществува не за друго, а за "бичене" на пари от авторите и издателите, които, по добър български обичай, са, разбира се, приятели на поредния министър. Това, че учениците са ощетени, не вълнува никого: стигнало се е у нас дотам, че интересите на учениците са последната грижа и на Министерството, и на кръжащите около тях сдружения от всякакъв вид за правене на пари. Аз някъде писах преди време за един такъв автор на учебник, който ми се похвали преди време, че от парите, получени от неговия учебник, успял да си купи няколко апартамента; правете си сметка за какви пари става дума, щом Министерството сложи заветния щемпъл "ОДОБРЕНО!" върху учебниците на всички приятели на г-н Министъра. Естествено, и чиновниците, дето одобряват, намазват от цялата тази работа, те да не са луди да не намажат нищичко?!
А пък на горките учители искам да кажа следното: не чакайте да дойде някакъв прекрасен ден от бъдещето, когато по магически начин някой ще ви направи и предложи съвършени и годни за ползване учебници! Изходът е: вие самите правете учебниците, по които преподавате, опитайте, работете, това е възможно да стане; аз лично успях да напиша и да издам (на свои средства, разбира се) учебници и учебни помагала по всички предмети от т.н. "философски цикъл", а именно по психология, логика, етика, философия на правото, философия, гражданско образование. Този е пътят: учителите да преподават според собствените си разбирания и по свои учебници и помагала. Този е единствения начин личностното начало в българското училище да бъде подсилено и в крайна сметка утвърдено.
След няколко дни започва новата учебна година. На всички учители и ученици, влизащи в моя блог, желая тя да е успешна и плодотворна! Вярвайте в себе си и бъдете дръзки, този е пътят! Хубав ден!
Понеже съм щедър човек, още снощи подарих на читателите онлайн-изданието на непубликуваната още книга: виж ПСИХОЛОГИЯ (учебно помагало). Правя всичко това понеже смятам, че книгите съществуват за да се четат, независимо в каква форма и под какъв вид, а пък аз лично комерсиален успех от книгите си не търся; ако търсех, нима щях да подаря това издание на евентуалните му читатели в електронен вид още преди да е пристигнала до печатницата?!
Също така ми се иска учениците от гимназиалните класове от цялата страна да имат съвсем безплатен достъп до това учебно помагало. С това давам пример на авторите на другите учебници, по които учат нашите ученици и дори си позволявам дори апелирам към тях: не бъдете толкова комерсиални, стига сте ламтели за пари, майната им на парите, подарете и вие учебниците си в електронен вид на учениците! Много ми е интересно дали някой от многолюдното съсловие на автори на учебници ще се вслуша в този апел и дали ще има смелостта и достойнството да стори това, към което ги призовавам. Министерството пък имало намерение тепърва да прави "електронни учебници"; е, изостанали са, аз всички мои учебници съм ги сложил в електронен вид в интернет още преди 6 години!
Това е в общи линии. Дано горното не прозвучи нескромно, но пък ми се иска да провокирам по някакъв начин мухлясалата система за издаване на учебници у нас, която, както е известно, е така устроена, че произвежда само също толкова мухлясали и неподходящи за ползване учебници. Знайно е, че тази система съществува не за друго, а за "бичене" на пари от авторите и издателите, които, по добър български обичай, са, разбира се, приятели на поредния министър. Това, че учениците са ощетени, не вълнува никого: стигнало се е у нас дотам, че интересите на учениците са последната грижа и на Министерството, и на кръжащите около тях сдружения от всякакъв вид за правене на пари. Аз някъде писах преди време за един такъв автор на учебник, който ми се похвали преди време, че от парите, получени от неговия учебник, успял да си купи няколко апартамента; правете си сметка за какви пари става дума, щом Министерството сложи заветния щемпъл "ОДОБРЕНО!" върху учебниците на всички приятели на г-н Министъра. Естествено, и чиновниците, дето одобряват, намазват от цялата тази работа, те да не са луди да не намажат нищичко?!
А пък на горките учители искам да кажа следното: не чакайте да дойде някакъв прекрасен ден от бъдещето, когато по магически начин някой ще ви направи и предложи съвършени и годни за ползване учебници! Изходът е: вие самите правете учебниците, по които преподавате, опитайте, работете, това е възможно да стане; аз лично успях да напиша и да издам (на свои средства, разбира се) учебници и учебни помагала по всички предмети от т.н. "философски цикъл", а именно по психология, логика, етика, философия на правото, философия, гражданско образование. Този е пътят: учителите да преподават според собствените си разбирания и по свои учебници и помагала. Този е единствения начин личностното начало в българското училище да бъде подсилено и в крайна сметка утвърдено.
След няколко дни започва новата учебна година. На всички учители и ученици, влизащи в моя блог, желая тя да е успешна и плодотворна! Вярвайте в себе си и бъдете дръзки, този е пътят! Хубав ден!
Търсете по книжарниците забележителната книга на философа Ангел Грънчаров ИЗВОРИТЕ НА ЖИВОТА: вечното в класическата и модерната философия, изд. ИЗТОК-ЗАПАД, февр. 2009 г., 520 стр. Книгата ИЗВОРИТЕ НА ЖИВОТА, външно погледнато, е систематичен курс по философия, в който обаче твърде експресивно се тълкуват и вечните въпроси, вълнуващи човешките същества на тази земя.
Подобна форма, именно курс лекции по философия, осигурява на автора така потребната живост, непосредственост и свобода в общуването със съзнанието на читателя. През цялото време той се стреми да бъде близо и да не изневерява на ония неизбежни сърдечни трепети, благодарение на които човекът става човек – и личност, разбира се. Опитва се да приобщава съзнанието на читателя към така вълнуващата мисловност на непреходното, която именно е истинското богатство на човека.
Подобна форма, именно курс лекции по философия, осигурява на автора така потребната живост, непосредственост и свобода в общуването със съзнанието на читателя. През цялото време той се стреми да бъде близо и да не изневерява на ония неизбежни сърдечни трепети, благодарение на които човекът става човек – и личност, разбира се. Опитва се да приобщава съзнанието на читателя към така вълнуващата мисловност на непреходното, която именно е истинското богатство на човека.
Няма коментари:
Публикуване на коментар