Събрах тук писани в последните дни и седмици текстове от една тема, която първоначално обозначих ето как: "Изкуството да си учител"; но после ми хареса сякаш повече заглавието: УЧИЛИЩЕ НА БЪДЕЩЕТО). Смятам да напиша книга по тази тема, в която да вложа своите идеи и подходи в преподаването на философия. Статиите, откъсите, фрагментите, чиито линкове съм дал по-долу, не са в някаква последователност и свързаност, особено пък в тази, която ще имат в бъдещата книга. Но ги сложих на едно място, та да са ми под ръка и да не се загубят. Тепърва предстои да бъде написано основното, така да се каже "есенцията" на самата книга. И така ето моите досегашни записки по нея:
Едно училище-мечта
Никога няма да се откажа от своето суверенно и свещено право да имам собствено виждане, възприятие, разбиране
Книга за оживотвореното от духа на свободата образование и училище
В нашата "образователна система" всичко е сгрешено
Животът се е променил и ни зове за нещо ново, ала ние продължаваме да сме си все същите
Проклятието да си учител
Защо изобщо учим?
Общуването на учителя с учениците е задача с безкрайно много неизвестни
Как се учи - и как се преподава?
Допустими ли са "сексуални игри" в... училище?
Ние, учителите, сме странна порода хора: каквото и да правим, все е за доброто на учениците
Битката с блажената безпроблемност може да започне
Приоритетът за мен като учител е един: личността на младите
Една чисто нашенска поучителна история…
У нас безразличието покосява всичко, що има някакви пориви дори не към живот, а просто към вегетиране
ПРИЛОЖЕНИЯ:
С бруталната хегемония, с диктата на бюрокрацията в образователната сфера трябва да бъде свършено час по-скоро!
Духовният глад и храната за душата
Нека на злото отвръщаме с добро...
Как системата гаси интереса на младите при ученето
Всичко в българското образование следва да бъде коренно променено и поставено на нови начала
Емоционални инвалиди ли сме вече?!
Ценностно-психологически казус по... Ангел Грънчаров
Експеримент в училище по посока на реалната свобода
Две "анархистични" нововъведения в училище
Анотация към предстояща моя лекция за "личностно-центрираната методика"
Животът, личностите и чувствата в едно осиротяло училище
С бруталната хегемония, с диктата на бюрокрацията в образователната сфера трябва да бъде свършено час по-скоро!
Лятна школа по демокрация: уводен урок
Едно училище-мечта
Никога няма да се откажа от своето суверенно и свещено право да имам собствено виждане, възприятие, разбиране
Книга за оживотвореното от духа на свободата образование и училище
В нашата "образователна система" всичко е сгрешено
Животът се е променил и ни зове за нещо ново, ала ние продължаваме да сме си все същите
Проклятието да си учител
Защо изобщо учим?
Общуването на учителя с учениците е задача с безкрайно много неизвестни
Как се учи - и как се преподава?
Допустими ли са "сексуални игри" в... училище?
Ние, учителите, сме странна порода хора: каквото и да правим, все е за доброто на учениците
Битката с блажената безпроблемност може да започне
Приоритетът за мен като учител е един: личността на младите
Една чисто нашенска поучителна история…
У нас безразличието покосява всичко, що има някакви пориви дори не към живот, а просто към вегетиране
ПРИЛОЖЕНИЯ:
С бруталната хегемония, с диктата на бюрокрацията в образователната сфера трябва да бъде свършено час по-скоро!
Духовният глад и храната за душата
Нека на злото отвръщаме с добро...
Как системата гаси интереса на младите при ученето
Всичко в българското образование следва да бъде коренно променено и поставено на нови начала
Емоционални инвалиди ли сме вече?!
Ценностно-психологически казус по... Ангел Грънчаров
Експеримент в училище по посока на реалната свобода
Две "анархистични" нововъведения в училище
Анотация към предстояща моя лекция за "личностно-центрираната методика"
Животът, личностите и чувствата в едно осиротяло училище
С бруталната хегемония, с диктата на бюрокрацията в образователната сфера трябва да бъде свършено час по-скоро!
Лятна школа по демокрация: уводен урок
Търсете по книжарниците книгата на философа Ангел Грънчаров БЪЛГАРСКАТА ДУША И СЪДБА (с подзаглавие Идеи към нашата философия на живота, историята и съвременността), , 12.00 лв., изд. ИЗТОК-ЗАПАД, 2007 г., разм. 20/14 см., мека подвързия, ISBN 978-954-321-375-7, 354 стр. Книгата е новаторски опит за по-цялостно представяне и описание на битуващите в нашето съзнание исторически и "народопсихологични" комплекси, които са живи и в нашите реакции спрямо съвременните реалности на живота ни.
Авторът търси смисъла, който се крие в случващото се с нас самите, изхождайки от предпоставката, че ясното съзнание за това какви сме като индивиди и като нация е основа на така необходимата ни промяна към по-добро. А този е залогът за бъдещия ни просперитет.
Авторът търси смисъла, който се крие в случващото се с нас самите, изхождайки от предпоставката, че ясното съзнание за това какви сме като индивиди и като нация е основа на така необходимата ни промяна към по-добро. А този е залогът за бъдещия ни просперитет.
Няма коментари:
Публикуване на коментар