Истината ни прави свободни

неделя, 25 март 2012 г.

Образованието трябва да стимулира творческото начало и самостоятелното мислене на децата и младите хора

ПЕТИЦИЯТА, написана въз основа на моето Открито писмо до г-н Министър-Председателя по важен национален въпрос от нравствено естество, макар и крайно бавно, набира сила: до този момент, в неделя сутринта, под ня са се подписали 123 човека. Макар и с ход на костенурка, все пак си пробиват път разбирането и съзнанието, че нещичко трябва да бъде направено, та мъртвата точка в българското образование да бъде преодоляна. И то да бъде направено от нас, гражданите, щото ако ние нищичко не правим, а само чакаме благодеянията на властта, ще има да чакаме до кукуво лято.

Прочее, там, където се подписва петицията - сайтът е много хубав, аз досега не бях използвал услугите му, но сега съм възхитен! - има възможност покрепящите или неподкрепящите петицията да изразят отношението си, т.е. да коментират. Излишно е да отбелязвам, че конвенционалните медии и блогърската общност упорито мълчат по тия проблеми, тъй като са съсредоточено вгледани предимно в собствения си пъп. Излишно е да отбелязвам, но го отбелязах, та да се знае. И понеже много ме интересуват разпространените сред народната природопопулация настроения по повдигнатите от петицията проблеми, ето тук публикувам именно тия коментари, та да могат да стигнат и до читателите на в-к ГРАЖДАНИНЪ:

Авторът: Моля, подкрепете тази петиция, важно е! Наистина е важно! Не отминавайте! Касае бъдещето ни - и нашето, и на страната ни...

Гост #2: Безкомпромисно точна и навременна. Но както всичко у нас и тя ше потъне в дебрите на държавното безхаберие, за да се угоди на бюрократично-просветния рахатлък. Не вярвам че с граждански прояви може да се направи нещо в днешна България!

ПАИСИЙ #3: НАРОД БЕЗ ИСТОРИЯ СЕ ОБЕЗЛИЧАВА! МЛАДИ ХОРА! СЪНАРОДНИЦИ! НА ВАС БЪЛГАРИЯ РАЗЧИТА! НЕ ПОЗВОЛЯВАЙТЕ БЪЛГАРСКАТА ИСТОРИЯ ДА БЪДЕ ЗАТРИТА! НЕ ПОЗВОЛЯВАЙТЕ БАТАК ДА СТАНЕ МИТ. НАРОД БЕЗ ИСТОРИЯ И КУЛТУРА Е ОБРЕЧЕН НА ОБЕЗЛИЧАВАНЕ! Подкрепете Петицията до Юнеско за Опазване и Вписване в списъкана Юнеско на Църква-костница гр.Батак - БЪЛГАРСКАТА ГОЛГОТА! ПРИСЪЕДИНЕТЕ СЕ В СЪЩИЯ САЙТ НА АДРЕС. НЕ БИВА ДА ДОПУСНЕМ ИЗВЪРШВАНЕТО НА СВАТБИ И КРЪЩЕНЕТА НА ТОВА СВЯТО МЯСТО ПРОПИТО С КРЪВТА НА 2000 НАЦИОНАЛНИ ГЕРОИ ДАЛИ ЖИВОТА СИ ЗА СВОБОДАТА НА БЪЛГАРИЯ! ТОВА Е МАСОВ ГРОБ, А НЕ ОБИКНОВЕН ХРАМ! ЧЕТЕТЕ ДОПИСКИТЕ НА МАКГАХАН ОТ 1876 Г., ЗАПИСКИ НА З.СТОЯНОВ. ПАЗЕТЕ ИСТОРИЯТА! РАЗПРОСТРАНЯВАЙТЕ ПЕТИЦИЯТА!

Гост #4: Образованието трябва да стимулира и изгражда творческото начало и самостоятелното мислене в децата и младите хора, а не да ги унифицира и подлага на отдавна остарели методи на образование.

Гост #5: Всички правителства от началото на т.нар "демократичти промени" до днешни дни са в ДЪЛГ към БЪЛГАРСКИЯ УЧИТЕЛ и - респективно - към БЪЛГАРСКИТЕ ДЕЦА! И не само! И КЪМ БЪЛГАРСКИЯ ПРЕПОДАВАТЕЛ ВЪОБЩЕ!

За съжаление и на това правителство един от приоритетите НЕ Е ОБРАЗОВАНИЕТО! Три години българският преподавател, българският учен не е получил лев отгоре върху заплатата си. ОБРАТНОТО - ТЕ - ЗАПЛАТИТЕ ПЕРМАНЕНТНО СЕ СТОПЯВАТ с ПЕРМАНЕНТНОТО ПОКАЧВАНЕ НА ИНФЛАЦИЯТА! Сигурно, защото не работим достатъчно, и качествено! А НЯКОЙ НАД ВСИЧКИ НАС - ИЗБИРАТЕЛИ И ДАНЪКОПЛАТЦИ - РАБОТИ ЛИ? НЕЩО НЕ СЕ УСЕЩА...

Гост #6: Поздравявам автора за инициативата! Види се, че за разлика от други, неговата съвест не спи. "Учител" е този, чиято снимка пазим наравно със снимките на родителите си, спомнете си и не забравяйте това. Нали искате децата ви да станат хора...

Гост #7: Подкрепям поставените искания в петицията до българското правителство относно с години и десетилетия отлаганата същностна реформа в българското образование.

Гост #8: Нашия народ го е казал: "прост народ - слаба държава". За 70 години другарите постигнаха целта си - приравниха мнозинството до своето "интелектуално" ниво от '44г.

Гост #9: Възпитанието и учението на децата ни е най-важната цел на всеки един от нас. От това зависи цялото бъдеще на всички и на държавата.

Гост #10: Без качествено образование няма бъдеще...

Гост #11: Писмото е блестящо! Но ще си остане глас в пустиня...

Гост #12: Напълно подкрепям петицията, написана от Ангел Грънчаров за наболелите проблеми в образованието и за тежката ситуация, в която е поставен бьлгарският учител.

Гост #13: OK

Гост #14: Много точно формулирана, с ясно изразена позиция, отразяваща реалната действителност и обреченост на професията на учителя! Подкрепям тази петиция!

Петров Игнат: Колега Грънчаров, не Ви ли се струва, че преигравате? В тази икономическа обстановка къде ще Ви платят по 30 лева на ден за 4-5 часа работа! И два пълни месеца през годината платен годишен отпуск!

Димитрова: Нека да се конкретизира за жените възрастта запенсиониране да е 55 г., за мъжете - 58 като им се запазва правото за още 6 години ако имат желание и сили да продължат. Делегираните бюджети са убиец за българското училище. Експериментът е неудачен, да се премине към друга по-ефективна форма полуделегираните бюджети, където има финансиране, не така тясно обвързано с броя на учениците.

Гост #17: Неееее, господин Петров, не преиграва господин Грънчаров - защото е вътре в системата и се сблъсква с проблемите в нея всеки Божи ден. Делегираните бюджети превърнаха детето Ви в "крачеща" хилядарка за директорите, защото само директорската заплата е обвързана с броя на децата в училището (детската градина). Делегираните бюджети не направиха образоването на вашето дете по-добро, защото училището дори само като материални условия отвътре изглежда по-зле от преди 40 години и все по-зле ще изглежда. Паралелки в училищата и групи в детските градини - препълнени (38 деца на 3-годишна възраст в група в Софийските детски градини, при норма 25 по списък! И с тях един учител - 6 часа сутрин и 6 часа следобед. Аз не завиждам на детето Ви ако е поставено при такива условия, съветвам Ви и вие да не завиждате на учителя, че работи само 6 часа с детето Ви.)

В заключение ще кажа, че добрите условия за учениците в училищата и за децата в детските градини са добри условия за работа и на учителя. Учителят, който въпреки многото нерешени проблеми е останал да работи в училище, той обича работата си (съответно и Вашето дете) и затова не е избягал от все повече разпадащата се система, наречена Образование. "Мишките", които бяха в училище само заради намаления норматив на преподавателска заетост (както вие казвате - 4 часа работа) отдавна не са в училищата, а са директори, експерти, служители в отдел Образование в Общините, служители в МОМН и навсякаде другаде, където се сетите. На тях сигурно дори не им се събират по 4 часа работа на ден. Но на останалите в училищата и в детските градини учители, мисля, че дължите уважение. Ето защо Ви моля, подпишете петицията, а ако имате колебания, каня Ви на моето работно място само един работен ден. Няма да ви оставя сам, ще съм до Вас и ще Ви помагам, ако нещо ви затрудни.

А за 2-та пълни месеца отпуск през годината - най-често 2/3 от нея аз използвам да си подготвя материали, които ще са полезни за децата през следващата учебна година на личния ми компютър, със лични средства, защото нямам служебен и за материали никой не ми отпуска средства - все няма!

Гост #18: Колегата е написал самата истина. Дано има кой да я види и да я чуе!

Гост #19: Крайно време е някой да погледне на нещата в образованието с учителски поглед, а не отстрани!!!


Търсете по книжарниците забележителната книга на философа Ангел Грънчаров ИЗВОРИТЕ НА ЖИВОТА: вечното в класическата и модерната философия, изд. ИЗТОК-ЗАПАД, февр. 2009 г., 520 стр. Книгата ИЗВОРИТЕ НА ЖИВОТА, външно погледнато, е систематичен курс по философия, в който обаче твърде експресивно се тълкуват и вечните въпроси, вълнуващи човешките същества на тази земя.

Подобна форма, именно курс лекции по философия, осигурява на автора така потребната живост, непосредственост и свобода в общуването със съзнанието на читателя. През цялото време той се стреми да бъде близо и да не изневерява на ония неизбежни сърдечни трепети, благодарение на които човекът става човек – и личност, разбира се. Опитва се да приобщава съзнанието на читателя към така вълнуващата мисловност на непреходното, която именно е истинското богатство на човека.

Няма коментари:

Абонамент за списание ИДЕИ