Истината ни прави свободни

четвъртък, 29 април 2010 г.

4. Кой път води до достойнството?

 Не е ли това само пътят на свободата? Един ли е този път – или пъти-щата на свободата са винаги много? Не се ли налага всеки един поотделно да проправя свой път към “сладката свобода”? Не е ли това главното дело на живота ми?
 Готов ли съм да се откажа от “лесния живот под нечие крило”? Притежавам ли нужната за това сила? Смятам ли себе си за самостоятелен човек? Дали аз съм личност в истинския смисъл на тази дума? Страхувам ли се понякога от своите различия с другите? Опитвам ли се отвреме-навреме да ги потискам?
 Представям ли си живота без свобода, живота без достойнство, без личност и раз-личност? Какви чувства поражда такъв живот в душата ми? Страх ли ме е понякога от перспективата да се откажа от свободата? Дали един такъв живот може да се нарече човешки?

Няма коментари:

Абонамент за списание ИДЕИ