Има нещо много объркано в цялата образователна система…
Иде първият учебен ден. Написах нарочно Отворено писмо до госпожа Министъра на образованието, младежта и науката, ала до този момент, разбира се, реакция от медиите и институциите никаква – и никъде. Въпреки че изпратих писмото до всички медии и до най-известните блогъри. Това е, нашенска, сиреч, умряла работа. Затова за нищо не ставаме: щото масово се спи у нас. И мързелът е повсеместен. А ако не се спи, се завижда. Туйто. Страшно е.
Но гледам, че някои читатели на блога са реагирали, за мен техния отзвук е още по-ценен, ето техните коментари, които според мен поставят в дискусионен план важни проблеми:
RoYaL каза: Друга тема, която искам да зачекна, или по-скоро субтема е заплащането на въпросните (на българските) учители.
През годините съм ги винял за много неща, от некадърност до пристрастие, но винаги ми е било в съзнанието едно защо? Колко пари получават въпросните хора и достатъчно ли са те? Защо по-миналата година те стачкуваха? Защо няма никаква амбиция в тях, да бъдат пълноценни и пълнокачествени хора на работното си място? Защо и те се отнасят със същото пренебрежение към предмета, та дори и към нас?
Явно и те нямат подходящия стимул и са "последна дупка на кавала" в хранителната верига на Българското образование, след нас, учениците – естествено.
Как може едно звено, което по медиите се издига едва ли не в най-висшето в страната, да бъде третирано с такова пренебрежение от по-висшестоящите органи?
Нишката трябва да се разплете и нейният край далеч не е стигнат. Има нещо объркано в цялата образователна система, но не е едно нещо – много са.
Калоян каза: Да си отличник не е кой знай какво. Доказваш се пред себе си пред останалите. Но това е доста опасно защото може да загубиш способността си да мислиш самостоятелно. Да търсиш нови посоки, а не просто мълчаливо да се съгласяваш с предложеното.
Което трябва... да, да при мен беше ако искам :). Моята система беше 6/6/3/3.
– Обратна връзка с учениците.
– Голяма част от моите учители не струваха като хора, какво остава за учители.
– Липсата на общ език.
Оттам се оставяш на течението и просто учиш. С което изпадаш в заблуда, че с наученото че чака светло бъдеще.
И накрая една любима фраза:
Formal education will make you a living; self-education will make you a fortune.
Иде първият учебен ден. Написах нарочно Отворено писмо до госпожа Министъра на образованието, младежта и науката, ала до този момент, разбира се, реакция от медиите и институциите никаква – и никъде. Въпреки че изпратих писмото до всички медии и до най-известните блогъри. Това е, нашенска, сиреч, умряла работа. Затова за нищо не ставаме: щото масово се спи у нас. И мързелът е повсеместен. А ако не се спи, се завижда. Туйто. Страшно е.
Но гледам, че някои читатели на блога са реагирали, за мен техния отзвук е още по-ценен, ето техните коментари, които според мен поставят в дискусионен план важни проблеми:
RoYaL каза: Друга тема, която искам да зачекна, или по-скоро субтема е заплащането на въпросните (на българските) учители.
През годините съм ги винял за много неща, от некадърност до пристрастие, но винаги ми е било в съзнанието едно защо? Колко пари получават въпросните хора и достатъчно ли са те? Защо по-миналата година те стачкуваха? Защо няма никаква амбиция в тях, да бъдат пълноценни и пълнокачествени хора на работното си място? Защо и те се отнасят със същото пренебрежение към предмета, та дори и към нас?
Явно и те нямат подходящия стимул и са "последна дупка на кавала" в хранителната верига на Българското образование, след нас, учениците – естествено.
Как може едно звено, което по медиите се издига едва ли не в най-висшето в страната, да бъде третирано с такова пренебрежение от по-висшестоящите органи?
Нишката трябва да се разплете и нейният край далеч не е стигнат. Има нещо объркано в цялата образователна система, но не е едно нещо – много са.
Калоян каза: Да си отличник не е кой знай какво. Доказваш се пред себе си пред останалите. Но това е доста опасно защото може да загубиш способността си да мислиш самостоятелно. Да търсиш нови посоки, а не просто мълчаливо да се съгласяваш с предложеното.
Което трябва... да, да при мен беше ако искам :). Моята система беше 6/6/3/3.
– Обратна връзка с учениците.
– Голяма част от моите учители не струваха като хора, какво остава за учители.
– Липсата на общ език.
Оттам се оставяш на течението и просто учиш. С което изпадаш в заблуда, че с наученото че чака светло бъдеще.
И накрая една любима фраза:
Formal education will make you a living; self-education will make you a fortune.
Бихте ли помогнали финансово една книга за българското образование да бъде отпечатана, да види бял свят? Ако сте способни на такъв благороден жест, вижте:
Подписка за неиздадена още книга може да спаси от провал намерението да бъде изобщо издадена
Банкови сметки за подпомагане на блога, на вестник ГРАЖДАНИНЪ и на списание ИДЕИ
ПРОЧЕТИ електронния вариант на излезлите досега броеве на сп. ИДЕИ
ЗА КОНТАКТ
Няма коментари:
Публикуване на коментар